تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
سرخط خبرها

اختتامیه همایش دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور برگزار شد | ضرورت تأثیرگذاری بیشتر جامعه ایثارگری در نظام اجرایی کشور

  • کد خبر: ۱۸۹۷۶۰
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
اختتامیه همایش دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور برگزار شد | ضرورت تأثیرگذاری بیشتر جامعه ایثارگری در نظام اجرایی کشور
آیین ملی اختتامیه دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور با حضور جمعی از مسئولان استانی، مدیران شهری و اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین ملی اختتامیه دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور، ظهر امروز (پنجشنبه ۲۷ مهرماه) با حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی و مسئولان استانی، مدیران شهری و اعضای بیش از ۱۰۰ تشکل شاهد و ایثارگر کشور در تالار همایش‌های بنیاد پژوهش‎های آستان قدس رضوی برگزار شد.

تشکیل میز‌های مشورتی در بنیاد شهید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش با اشاره به اینکه جمعیت جامعه ایثارگری در کشور از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفته است، اظهار کرد: در تعامل با خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، بنیاد شهید دو راهبرد اساسی دارد؛ یکی اینکه در گام اول، ایثارگران بتوانند خودشان عهده‌دار امور مربوط به خود باشند و در این حوزه به خودکفایی برسند. در گام دوم هم اینکه جامعه ایثارگری بتواند در نظام تصمیم‌گیری و اجرای کشور نقش‌آفرین باشد و از موضع آن‌ها در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم سازی استفاده شود.

وی افزود: به‌زودی میز‌های مشورتی ویژه در ساختار بنیاد شهید تعریف خواهد شد تا با نظر تخصصی متولیانی از جنس عموم جامعه ایثارگری، فعالیت تشکل‌های مردم‌پایه در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هدفمند شود.

قاضی‌زاده هاشمی هم‌چنین با اشاره به تحولات اخیر فلسطین و جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعمرانی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی پیش از این هم اقدامات وحشیانه‌ای در برابر امت‌های اسلامی و به‌خصوص ملت مظلوم فلسطین انجام داده بود. نفس شکل‌گیری و گسترش شهرک‌های اشغالی براساس نمونه یک نوع جنایت تاریخی و سازمان‌یافته است که براساس آن، شبه‌نظامیان به‌تدریج در این مناطق اشغال‎شده ساکن شدند.

وی ادامه داد: این یک حقیقت است که گروه‌های مقاومت به‌زودی کار اسرائیل را یکسره خواهند کرد. همبستگی و همگرایی پرشور ملت‌های مسلمان در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها نشانه ظهور عصر جدیدی است که در آن درهم‌شکسته شدن سلطه گران به‌صورت پیاپی رخ خواهد داد.

تشکل‌های مردمی، پیشتاز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

محمود پاکدل، معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در ادامه این مراسم تصریح کرد: توسعه توانمندی تشکل‌ها و آموزش به تشکل‌های مردمی، یکی از راهبرد‌هایی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت. تشکل‌ها می‌توانند به میدان بیایند، مشکلات دستگاه‌های اجرایی و جامعه را شناسایی کنند و پیشنهادات کاربردی برای آن ارائه دهند.

وی تأکید کرد: خانواده معظم شهدا و ایثارگران، یادگاران دفاع مقدس و دوران‌هایی هستند که ملت ایران در گرفتاری و مشکل بود، اما توانست با تأسی به آموزه‌های اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت از چالش و بحران عبور کند. به همین دلیل، جامعه ایثارگری می‌تواند پیشتاز ترویج همین فرهنگ در بین مردم باشد.

راهبرد بنیاد شهید، اتکا به توان جامعه ایثارگری

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی هم در این همایش گفت: سرنگونی طاغوت، دفاع در برابر تهاجم جهانی به کشور، ایستادگی در برابر اغتشاشات و فتنه‌های سیاسی و خنثی‎سازی توطئه‌های خصمانه دشمن، همگی نشانه آن است که فرهنگ ایثار و شهادت در این کشور نهادینه شده و در امتداد همین مسیر، باید به تشکل‌های مردمی میدان داد تا پیشگام ترویج بیشتر این اندیشه و مکتب باشند.

وی بیان کرد: دو مأموریت راهبردی بنیاد شهید، صیانت و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت و گره‌گشایی از خانواده‌های معظم شهداست و در این دو عرصه، باید متکی به توانمندی تشکل‌های مردمی بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->